Puste miejsce w paczce też kosztuje, jak zoptymalizować wielkość wysyłanych paczek.


Przy wysyłaniu paczek niezwykle istotne jest dopasowanie wielkości kartonu do pakowanych przedmiotów i warunków firmy kurierskiej. Nie jest to skomplikowany problem gdy nasz asortyment jest w miarę jednorodny i nie mamy go zbyt wiele. Temat zaczyna się komplikować gdy wysyłane przez nas produkty są różnej wielkości, ciężaru i w różnym kształcie. W takim przypadku aby zoptymalizować wielkość opakowań i ilość pozostającego w nich wolnego miejsca konieczny będzie audyt zamówień i głębsza analiza.

Pierwszym krokiem powinna być analiza zamówień, dokładne sprawdzenie najczęściej pojawiających się zleceń i kontrola ich pod względem wielkości, przeznaczonych do ich wysyłki paczek i opakowań. Na podstawie listy najczęściej pojawiających się zamówień, będzie można stworzyć typologię opakowań, które wymagają optymalizacji. Dokładnego sprawdzenia ilości wolnej przestrzeni, kosztów zakupu i kosztów dodatkowych pakownia zamówień, czyli wypełniaczy sypkich i wypełniaczy powietrznych. Możliwe że wprowadzenie dodatkowych rodzajów lub wielkości opakowań korzystnie wpłynie na koszty i czas wysyłki. Istotne jest tutaj odpowiednie dopasowanie wykorzystywanych opakowań zarówno pod względem wielkości jak i pod względem rodzaju opakowania. Korzystniejsze może się okazać wprowadzenie wysyłki w innych opakowaniach niż pudła kartonowe. Na przykład wysyłanie drobnych zamówień w kopertach bąbelkowych lub kartonowych. Oraz zastosowanie specjalnie dedykowanych opakowań na specjalne produkty takie jak tuby kartonowe, owijki multimeil przeznaczone do wysyłki książek i katalogów lub kartonowe opakowania na płyty winylowe. Pełna oferta uniwersalnych i dedykowanych opakowań kartonowych dostępna jest na stronie
https://e-hurtownia-opakowan.pl/

Przeprowadzona analiza zamówień powinna pozwolić na wskazanie najczęściej wykorzystywanych opakowań i najczęściej wysyłanych zamówień i dać możliwość ich zoptymalizowania, pod względem wolnej przestrzeni w wysyłanych paczkach. Dodatkowo konieczne jest sprawdzenie możliwości magazynowania potrzebnych opakowań i innych materiałów do realizacji zamówień oraz ustalenie częstotliwości zamówień.
Magazynowane opakowania kartonowe zajmują sporo miejsca, magazynowanie ich również kosztuje, optymalizacji może więc ulec również ten element. Po wyciągnięciu wniosków z analizy zamówień można przejść do realizacji zmian. Zaleca się wprowadzanie nowych rozwiązań na niewielkiej części zamówień i początkowe sprawdzenie efektów zmian. Wprowadzanie nowych rozwiązań w całym przedsiębiorstwie może skutkować chaosem i nieść za sobą nieprzewidziane efektu które łatwiej opanować gdy pojawiają się w małym procencie. Jeżeli nowe rozwiązania okażą się odpowiednie i przyniosą zakładane skutki można wprowadzić je na całą firmę.

Posts created 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top